Download Gratis het E-book "11 strategiën voor bedrijfsgroei"
E-book 11 strategiën voor bedrijfsgroeiDownload Nu!

Page content

article content

Mijn bedrijf verkopen – direct als ik zou kunnen …

Als ik zou kunnen zou ik mijn onderneming verkopen.

Ondernemers zijn doeners. En dat is heel goed. Zo gaan de dagen snel voorbij en verzetten ze veel werk. Maar als ze het bedrijf verkopen willen, dan lukt dat niet altijd met die doeners aanpak.

Bijna alle ondernemers willen groeien. Stilstaan is achteruitgaan, toch? En dus werken ze nog harder. Ze kijken niet om. Ze doen door, door, door…

 

mijn bedrijf verkopen

Hoe krijg je die handdruk?

Het moet anders!

Op een bepaald moment komt het besef: zo kan het niet langer! Lichamelijk begint het misschien wat minder te gaan, geestelijk raken de batterijen leeg, er is een besef dat er meer moet zijn in het leven dan werken in die zaak.

En dan gaan ze nadenken over rustiger aandoen, misschien dromen over hun business verkopen.

De kans is groot dat dat helemaal niet kan.

Ze zijn onmisbaar. Althans dat denken ze dan. En ze ploegen en zwoegen voort.

Voorkom die valkuil! En krijg die handdruk.

 

Maak jezelf misbaar in je onderneming.

Hoe?

Denk als een investeerder.

Stel de vraag: “Zou ik zelf investeren in mijn eigen bedrijf? Wil ik mijn bedrijf verkopen aan mezelf?”

Investeerders hebben zelden de intentie om echt mee te komen werken. Ze ondersteunen en sturen van in de achtergrond.

Wat zijn de criteria die investeerders belangrijk vinden als ze zich in een onderneming (deels) willen inkopen?

  • Wordt de onderneming geleid door een zaakvoerder met goesting, energie en kennis van zaken?
  • Is er een product of dienst die unieke elementen heeft?
  • Zijn de klanten doelgroepen groot genoeg om er een levensvatbare activiteit van te maken?
  • Bestaat de marketingaanpak uit verschillende elementen zodat de doelgroep het bedrijf weet te vinden?
  • Is het verkoopproces gebaseerd op een doordachte aanpak zodat de leads die door marketing verkregen worden ook werkelijk klanten worden.
  • Krijgen de klanten een wauw-ervaring doorheen heel het traject van kennismaking tot en met betaling van de factuur en ontvangst van eventuele nazorg?
  • Beschikt de onderneming over een Dream Team om dit allemaal waar te maken?
  • Een gezond bedrijf genereert cash: Is er een strategie om facturen te innen?
  • Een gezond bedrijf maakt (veel) winst: Is er een goed verdien- en kostenbeheermodel?
  • Is er een plan om te groeien en het volledige potentieel te ontginnen?

Hoeveel van deze criteria vink je zelf, persoonlijk in je onderneming af?

1,2, … allemaal.

Less is more!

Hoe minder van deze punten je zelf voor je rekening neemt, hoe meer verkoopbaar je business. Mijn bedrijf verkopen wordt dan plots wél mogelijk.

Des te meer kan je AAN je bedrijf werken in plaats van IN. Of andere dingen doen zoals jezelf verder ontwikkelen, meer van het leven genieten. En voor de seriële ondernemers, met die volgende start-up bezig zijn, natuurlijk 😉

Wie is Sven Saerens ?

Comment Section

0 reacties op “Mijn bedrijf verkopen – direct als ik zou kunnen …

Plaats een reactie


*